Bokanmeldelse – tilbake til tall oaks

Hei. Når jeg var i Egypt leste jeg noen bøker. Så jeg tenkte å skrive litt om den ene boken hvertfall. Den var den aller fineste av de jeg leste og jeg klarte virkelig ikke legge den bort! Den heter Tilbake til Tall Oaks og er skrevet av Kathleen Grissom. 

“Når en hvit slavejente bryter plantasjens uskrevne regler, utløser hun en tragedie som får frem både det beste og verste i menneskene hun har begynt å kalle sin familie”

“Syv år gamle Lavinia blir foreldreløs under overfarten fra Irland til Amerika. Kapteinen tar henne med hjem til tobakksplantasjoen han eier i Tall Oaks i Virginia, der hun skal bo og arbeide sammen med slavene. Lavinia blir tatt vare på av Belle, som er kapteinens uekte datter. Hun knytter sterke bånd til sin nye famile, selv om hun skiller seg ut fra de andre med sin hvite hud. En dag får Lavinia beskjed om å flytte inn i huset og bli en del av kapteinens familie. Men bak den fine fasaden er forholdene alt annet enn trivlige, herren i huset er fraværende og hans elskerinne avhengig av opium. Lavinia føler seg fanget mellom to verdener. Den dagen hennes lojalitet settes på prøve og hun tvinges til å velge side, kommer betente hemmeligheter og farlige sannheter frem i lyset – og liv blir satt i fare”

Dette er det som står på baksiden av boken. Det er så utrolig mye som skjer i denne boken at man virkelig ikke klarer å legge den fra seg. Den er så fin, spennende og trist på en gang. Dette er en roman jeg vil anbefale til de som elsker å lese. Da vil de få en fin leseropplevelse. Jeg elsket denne boken!









Ble kanskje litt mange bilder av boka, men har som regel ikke med så mange bilder i innleggene – så tenkte det var greit. Noen som har lest denne boken?

2 kommentarer
    1. Jeg har ikke lest den enda, men har den. Så jeg får vel bare sette i gang! 🙂 ha en fin helg og kos deg ikveld

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg