Pinnedyrene mine

Det var noen som lurte på om jeg kunne legge ut bilder av pinnedyrene mine. Å det kan jeg gjøre. Vi har tilsammen åtte stykker. Da vi fikk dem var det vel fjorten tilsammen, men noen av dem overlevde ikke.

Her er litt fakta om dem, hvis noen lurer liksom:

  • Pinnedyrene lever i ca to år.
  • Et fullvoksent pinnedyr er normalt 10 til 15 cm lange.
  • Pinnedyr må ALDRI setter i sollys. Da dør de. Å det vil man vel ikke (men vi har dem i vinduet å de er ikke døde…
  • Matlisten til pinnedyrene: Sitronmelisse, det er det vanligste de spiser. ( våre åtte spiser ca to sitronmelisser i uka, altså de er dyre i matveien det er det vi gir dem. men om sommeren får de bringebærblader). Ellers kan de spise eføy, bringebærblader, løvetann, solbærblader, og roseblader.
  • Pinnedyret er verdens mest populære kjæledyr insekt.

 

Oppsumering:

Det er lett å ha pinnedyr. Man må bare huske på å gi dem mat og drikke. Så klarer de seg selv.

Her er altså våre åtte søte/ikke søte små:

Sånn. Gadd ikke legge ut bilder. Så lagde en liten video av dem. Men nå skal jeg se om jeg kan finne på en outfit for dere.

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg