Jeg har dårlig selvtillit!

Hei! Unnskyld for kjempe kjempe lite blogging i påsken. Det er ikke meningen. Har bare hatt det travelt.  Har jo hatt venner og familie her. Det har også blitt ski turer å rideturer.

På påskeaften gikk jeg 11 km. Da gikk jeg rundt noen som heter skarven. Det er et fjell på opphus sætra eller noe. Men det var en veldig fin tur. Men ikke så bra vær. Påske er jo egt fin vær, SOL og KJEMPE  fint. Men håper da det blir bedre til neste år.

Jo. Som overskriften sier så tenkte jeg at jeg skulle skrive litt om selvtillitten min. Bare for å si det. Den er på BONN!!! Det fins ikke selvtillit hos meg. Den er GONE for lenge lenge siden. Jeg er ikke fornøyd med meg selv i det hele tatt. Altfor tung. å altfor feit. Jeg klarer ikke å si noe fosetivt til meg. Å det plager meg egt litt også. For man skal jo egt syns at man skla være akkurat passe. De som klarer det er veldig heldige. Det er veldig mange som sliter med dårlig selvtillit. Å jeg er jo en av dem. Det er veldig mange som sier til meg at jeg ikke er feit å sånn. Men jeg klarer ikke å tenke at det kanskje er sant. Jeg har liksom sakt så mange ganger til meg selv at jeg ikke er det, at det nesten blir vanskelig.

Det som er vanskelig er at jo mer jeg prøver å bli fornøyd, jo mindre blir jeg. Jeg trener jo. Men føler ikke at jeg blir noe bedre enn jeg er/ var før treningen. Til våren/sommeren skal jeg jo jogge en del, men det er alikevel vanskelig å tenke meg selv som pen! Men jeg må få bedre selvtillit. Det er vanskelig, men det er det jeg må. Men jeg vet jo ikke hvordan. Jeg trener, spiset jo litt sunt. Å jeg passer på hva jeg spiser(Litt mye godteri men det er jeg blitt flinkere på. Har faktisk brusfri:D) Jeg har som mål å veie 50 kg før sommern. Jeg er 1,65 høy å jeg føler at jeg veier for mye.å jeg SKAL klare det!


JEG HAR DÅRLIG SELVTILLIT!!!

Noen andre som sliter med dårlig selvtillit? Å vet dere hvordan man kan få bedre?

-Anne Sophie

16 kommentarer
    1. man må slutte å tenke negativt 🙂
      man må ikke tenke at man skal ned i vekt men å holde den der den er fordi det er dumt å prøve å gå ned i vekt når man er så ung som du er det er bare teit.. . . tenk på de positive sidene ved deg selv, det er jo noen som ikke kan veie så lite som du har lyst til fordi di er kraftig oppbygd kanskje du er en av døm?
      jeg vil bare at folk på din alder skal tenke poitivt IKKE negavtivt:)
      smil til verden og verden smiler tilbake, bare test det ut 🙂

    2. driiit i vekta. Have fun! Hvem bryr seg om en vekt? Du er serr ikke sykt gammel, og du må ikke bry deg om det? **** VEKTA!!!!!!!!!!!!

    3. Jeg har litt dårlig selvtillit jeg og, tenker at jeg er for feit at jeg ikke er pen.
      Men det hjelper faktisk å ha blogg. Når jeg får sånne kommentarer på at du er pen å sånn føler jeg meg litt bedre 😀 Men det hjelper bare ikke helt… Har ikke noen bra forslag til at den skal bli bedre. Men vi må bare tenke posetift. Nei, det er ikke enkelt men folk må bare prøve. Jeg vedder på at det er kjempe mange mennesker i verden som tenker sånn. Men litt så feil her og der har alle. Jeg kjenner ingen som synes men er perfekt på alle måter.
      Ps. Du er ikke feit og du er veldig pen <3
      Klem Kristiina (L)

    4. Anonym:Å? hvorfor er jeg dum? Jeg får da lov til å si det jeg vil. Det er derfor jeg har blogg. Å hvis jeg har dårlig selvtillit. Hvem bryr seg?

    5. Kjære deg!
      Har fulgt med på bloggen din en stund, både denne og de du hadde tidligere. Det som slår meg er at du virker som en glad og positiv jente. Du skriver om glade ting i livet ditt, gode venner og dyr du er glad i. Det er også veldig hyggelig å lese alle små og store kommentarer du får fra blogg-venner.
      Å ha dårlig selvtillit er noe alle har i perioder av livet. Selv de mest “perfekte” kan ha det vondt inni seg uten at menneskene rundt dem kan se det. Da er det godt å ha en familie og venner som er der slik som du har! Ingen er “perfekte”, men tvert i mot er vi alle PERFEKTE! Det viktigste er å prøve å være fornøyd med den man er og se det unike mennesket hver og en av oss er! Selvsagt kan man trene mer og spise sunnere, men når man er så ung som deg er det viktig at trening, mat og slanking ikke tar fokus bort fra det livet egentlig handler om; Glede og kjærlighet, samvær med og omsorg for andre, ansvar.
      Jeg er enig med alle dem som sier at man skal tenke positivt! Se på alle fine ting i livet; du har mange som er glad i deg, du har gode venner, du virker snill og omsorgsfull overfor andre, er flink på skolen og du er en pen jente! Si noe pent til en som er lei seg, gi en klem til en venn som trenger det! Det kan gjøre en stor forskjell og vil gi deg også en god følelse.
      Til sist vil jeg ønske deg lykke til med bloggen din!

    6. Hadde du virkelig hatt dårlig selvtilitt hadde du ikke ville legge ut så mange bilder av deg….
      Du er tynn fra før og vet det selv, du sier at du er feit/tykk kun for at vi skal si at du ikke er det….
      Syns ikke du kan si at du har dårlig selvtilitt!!!
      Er sikkert noen som leser dnne kommentaren og syns jeg er dum og dømmende, men jeg skriver bare sannheten….

    7. Anonym: Jeg er ikke ute etter oppmerksomhet eller at andre skal si at jeg ikke er feit osv. Det er UTROLIG mange som har dårlig selvtillit. Å unnskyld hvis det bryr deg at akkurat JEG har dårlig selvtillit. Jeg legger ut bilder å jeg syns ikke at de er fine. MEn det blir ikke noe bra blogg utenom at det er bilder der. Å egt så driter jeg i selvtilliten min akurat nå. Jeg driter i hvordan jeg ser ut. Jeg sier ikke at jeg har fått selvtillit. Men jeg ser bare at jeg ikke gidder å bry meg akkurat NÅ! Hvis du er en jge kjenner kunne du likegodt bare ha kommet bort til meg å sakt det du mente. I stede for å skrive Anonym. For det er bare teit. Men jeg driter i “DEG” hvem nå enn du er. Du har ingenting å si om hva jeg tenker. Så Dra deg ut fra bloggen min!!!

    8. Anneee<3
      14.apr.2010 kl.21:57
      Anonym: Jeg er ikke ute etter oppmerksomhet eller at andre skal si at jeg ikke er feit osv. Det er UTROLIG mange som har dårlig selvtillit. Å unnskyld hvis det bryr deg at akkurat JEG har dårlig selvtillit. Jeg legger ut bilder å jeg syns ikke at de er fine. MEn det blir ikke noe bra blogg utenom at det er bilder der. Å egt så driter jeg i selvtilliten min akurat nå. Jeg driter i hvordan jeg ser ut. Jeg sier ikke at jeg har fått selvtillit. Men jeg ser bare at jeg ikke gidder å bry meg akkurat NÅ! Hvis du er en jge kjenner kunne du likegodt bare ha kommet bort til meg å sakt det du mente. I stede for å skrive Anonym. For det er bare teit. Men jeg driter i "DEG" hvem nå enn du er. Du har ingenting å si om hva jeg tenker. Så Dra deg ut fra bloggen min!!!
      Svar: Greit det, kan godt komme bort i friminuttet å si det til deg face to face til deg jeg(ikke stygt ment) <3
      Du må bare skjønne det at folk med dårlig selvtilitt kan fåle seg enda verre når folk skriver slik...
      forresten, jeg liker deg veldig godt, vil gjerne være bestevennina de, men jeg vet ikke om jeg "klarer"...
      <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg