Oppskrift: Sprø sjokoladekaker

Hei! Nå skal jeg gi dere en liten oppskrift på noe som er kjempe godt! Syns nå jeg da. Det er en oppskrift på ca 24 stk. Dobler du den får du fler så klart. Det er det jeg pleier å gjøre.

 

Ingredienser:

1dl melis.
225g (3 1/2 dl) hvetemel
1dl kakaopulver
1 1/2 teskje bakepulver
1/2 teskje vaniljesukker
100 g smør. Rom temperert
250 g (2 3/4 dl) sukker
2 store egg

 

  • Forvarm steke ovnen til 180°C og gjør klar to stekebrett med bakepapir. Så har du melisen i en liten bolle.
  • Bruk en tresleiv og rør sammen mel, kakao, vaniljesukker og bakepulver i en mellomstor bolle.
  • Bruk den elektriske håndmikseren og visp smør og sukker i en stor bolle i omtrent 3 minutter på middels hastighet til det blir kremaktig. Slå av håndmikseren og skrap blandingen ned fra kanten ved hjelp av en slikkepott.
  • Tilsett 1 egg og visp på middels hastighet til det er godt blandet. Gjør det sammen med det andre egget etterpå.
  • Slå av håndmikseren og tilsett halvparten av melblandingen. rør det sammen til det så vidt er blandet. SÅ tilsetter du resten av melet. Rør alt sammen til det er godt blandet.
  • Bruk en spiseskje og ta opp en toppet spiseskje med deig. Skrap ut deigen og over i den andre hånden. Trill deigen mellom begge håndflatene så det blir en kule.
  • Trill kulen i melis til den er helt dekket. Legg kulen på stekebrettet. Gjør det samme med resten av deigen, og sett kulene på ca 5 cm avstand.
  • Når stekebrettet er fult, setter du det i stekeovnen og steker kakene på midterste rille i 10 til 12 min.(jeg bruker 15 min) til de har blåst seg opp å sprukket. Så tar du dem ut å lar de avkjøle seg i ca 15 min

Så er det bare å spise seg mett på kjempegode kaker!

 

Nå kommer outfitten. skal bare laste opp bildene!

-Anne

 

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg